פסקת התגברות או חוקה? | הוויכוח הנוקב במהדורה

    אסתי פלד No Comments on פסקת התגברות או חוקה? | הוויכוח הנוקב במהדורה

    עורכי הדין זיו מאור וגונן בן יצחק התעמתו במהדורה המרכזית, סביב הרפורמות המשפטיות שמציע השר לוין | האם יש לישראל חוקה, האם בג"ץ מגן על חלשים וכיצד נכון למנות שופטים?

    צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורכי הדין זיו מאור מפורום קהלת וגונן בן יצחק, ממארגני ההפגנות נגד הממשלה, שוחחו הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית.

    עו"ד זיו מאור: "אנשים חושבים שהעקרונות הכאילו חוקתיים שאהרן ברק ואנשיו כפו עלינו הם החוקה של ישראל… הם שבויים בתפיסה שיש בישראל חוקה כי אהרן ברק החליט ומי שרוצה לשנות אותה צריך לקבל את הסכמתם. הכנסת יכולה לשנות את הדברים ברוב רגיל".

    עו"ד גונן בן יצחק: "בישראל אכן אין חוקה והמגן היחיד לאזרח מפני השלטון זה בית המשפט. מביאים כל מיני ארחי פרחי שיהיו מנכ"לים של משרדים. מינויו של דרעי בבירור לא סביר. הממשלה הזו משנה את החוקים בצורה פרסונלית. אותם אנשים רק לפני רגע זעקו נגד חקיקה פרסונלית".

    מאור: "בישראל בית המשפט משרת רק את זכויות האדם של השמאל. הוא לא הגן על מתיישבי גוש קטיף ולא על תושבי דרום תל אביב. רק על זכויות של מסתננים, אנשי שמאל וערבים. מגוחך לומר שהוא יגן עלינו. בכל העולם שופטים מתמנים באופן פוליטי והגיע הזמן שגם כאן".

    בן יצחק: "בית המשפט מגן על ימין ושמאל באותה מידה. הרבה משווים אותנו למדינות אחרות. בארה"ב למשל יש חוקה. כשאין חוקה אין כלי להגנה על האזרח". 



    0 תגובות